中國於15:04發射衛星,已飛越南部上空,請民眾注意安全。若發現不明物體,通報警消人員處理。
Past 31 days
Total Visit: 0
There are 0 fact-checking replies to the message
No response has been written yet. It is recommended to maintain a healthy skepticism towards it.
Automated analysis from ChatGPT
The following is the AI's preliminary analysis of this message, which we hope will provide you with some ideas before it is fact-checked by a human.
根據這則訊息,有幾個地方值得注意: 1. 發射時間:訊息中指出中國於15:04發射衛星,閱聽人應該留意這個時間點是否與其他可靠消息來源相符,以確保訊息的真實性。 2. 飛越南部上空:訊息中提到衛星已經飛越南部上空,閱聽人應該留意這個資訊是否與其他可靠消息來源相符,以確保訊息的準確性。 3. 注意安全:訊息中呼籲民眾注意安全,閱聽人應該思考這個呼籲的來源和目的,並確認是否有其他可靠的消息來源也提出類似的警示。 4. 不明物體通報:訊息中提到若發現不明物體,應通報警消人員處理。閱聽人應該思考這個指示的可信度,並確認是否有其他官方渠道提供相同的指示。 總之,閱聽人應該保持懷疑的態度,並儘量從多個可靠消息來源確認訊息的真實性和準確性,以確保自身的安全和避免被不實訊息誤導。
Add Cofacts as friend in LINE
Add Cofacts as friend in LINE
LINE 機器人
查謠言詐騙